evaenella.reismee.nl

C'est ça

Na een leuk laatste berichtje van Ella, nu ook eentje van mij!

Deze reis was voor mij in alle opzichten buitengewoon en zeker ook buiten gewoon: buitengewoon interessant, spannend, bijzonder, leuk, maar ook- zoalsopde weblog wel is gebleken - moeilijk. Ik heb erg veel geleerd over een andere cultuur en andere manier van leven en ook veel over mijzelf, met name over karaktereigenschappen die ineen Afrikaans land helemaal niet van pas komen.Maarwe hebbenmet zijn tweeën en drieën (wanneer Marjan er ook bij was) erg veel leuke dingen beleefd! Fijne kleine dorpjes in de rimboe bezoeken; rond hobbelen in een volgepakte auto; uitkijken over de oceaan; chateau van haricots verts eten; zittend op een stoepje het dagelijks leven aan je voorbij zien trekken; stoffen, stoffen en nog meer stoffen; koken met Mariam; muziek van Kasav;etc., etc..

De heimwee naar Nederlanddie ik heb gehad gaat me er zeker niet van weerhoudenom niet weer terug te komen in Afrika.Mijn vader en ik zijn al druk plannen aan het maken om de Kilimanjaro te gaan beklimmen, dus een nieuw spaardoel is al ontstaan!

Het was telkens weer heel fijn om alle opbeurende reacties te lezen op de stukjes die we hadden geschreven.Zo was thuis niet ver weg.Heel erg bedankt daarvoor! :)

Liefs,

Eva

P.S. Binnenkort zal ik ook nog wat foto's opde weblog zetten.

Reacties

Reacties

Christine

hey!
weer een afrikaganger erbij....leuk! het is wel confronterend, alleen ver weg zijn, maar je groeit er wel door! en het weerhoudt je niet om weer iets te organiseren! en heimwee....tja, had ik ook. gelukkig zijn er nu veel meer communicatiemiddelen! is het thuisfront eventje dichterbij. leuk om al jullie verhalen te lezen.
veel liefs!

chris

Anne (van der Wal)

Het is alweer even geleden, misschien kijken jullie niet eens meer of er nog reacties zijn;-) De reis zullen jullie vast nooit vergeten, zo indrukwekkend. Fijn dat jullie nog even hebben rondgereisd, in mijn ogen was het werk dat jullie deden niet geschikt voor meiden die voor het eerst in Afrika zijn. Zoveel zwarte kanten, niet representatief. Nogmaals: ongelooflijk knap hoe jullie dit hebben aangepakt!! Maar zoals je schrijft Eva, je komt jezelf wel tegen en het was vast waanzinnig lastig om dit, op dat moment met jezelf en met elkaar een plek te geven.
Ja, ik zat natuurlijk nog op die foto's te wachten.... Nou dat komt misschien nog een keer. Eva - heel veel succes in Amsterdam!! Ella, ik hoorde dat het toch nog is gelukt: Welkom in Groningen

Marry

Hartstikke leuk om nu nog eens foto´s te kijken, die door Eva zijn genomen, bedankt, weer even in die sfeer te kunnen zijn, doeg Marry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active